Τι ισχύει για την είσοδο ποδηλάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Η είσοδος ποδηλάτων στο Μετρό επιτρέπεται Από την 1η Νοεμβρίου 2011, και μετά από μία δοκιμαστική περίοδο 8 μηνών.

Ο μέγιστος αριθμός επιτρεπόμενων ποδηλάτων είναι δύο, στο οπίσθιο μέρος του τελευταίου βαγονιού. Η είσοδος ποδηλάτων επιτρέπεται όλες τις μέρες τις εβδομάδας, από την έναρξη έως τη λήξη της βάρδιας και σε όλους τους σταθμούς του δικτύου. Κατά τις ημέρες και ώρες διεξαγωγής αθλητικών και άλλων εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα πλησίον των γραμμών, δεν επιτρέπεται η μεταφορά των ποδηλάτων λόγω της μεγάλης πυκνότητας των επιβατών στους συρμούς και τις αποβάθρες.

Σε όλους τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ – μετρό –ηλεκτρικός), η μετακίνηση των ποδηλατιστών με τα οχήματά τους γίνεται αυστηρά και μόνο πεζή. Ειδικά στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, απαγορεύεται αυστηρά η χρήση των κυλιόμενων κλιμάκων από ποδηλατιστές. Επίσης, ανεξάρτητα από την εφαρμογή της ανωτέρω πολιτικής μεταφοράς ποδηλάτων, σε όλα τα μέσα μεταφοράς εξακολουθούν να έχουν απόλυτη προτεραιότητα τα ΑμεΑ και τα άτομα που χρήζουν ειδικής βοήθειας (ηλικιωμένοι και εγκυμονούσες).

Στη συνέχεια σας παραθέτουμε τον δεκάλογο του ποδηλάτη του συνέταξε ο Γιώργος Αμυράς.

  1. Επιτρέπεται η μεταφορά ενός μόνο ποδηλάτου ανά επιβάτη.
  2. Ο μέγιστος αριθμός ποδηλάτων ανά συρμό είναι δύο.
  3. Όταν μετακινούμαστε μέσα στο σταθμό χρησιμοποιούμε τους ανελκυστήρες ή τις σταθερές σκάλες. Δεν χρησιμοποιούμε τις κυλιόμενες κλίμακες. Εάν επιλέξουμε τις σκάλες κουβαλάμε το ποδήλατο στον ώμο μας. Δεν το κυλάμε διότι είναι εύκολο να χαθεί ο έλεγχος εξαιτίας της απότομης κλίσης.
  4. Δεν επιτρέπεται να κάνουμε ποδήλατο εντός του συρμού, στις αποβάθρες και τους λοιπούς χώρους του σταθμού.
  5. Χρησιμοποιούμε μόνο το τελευταίο βαγόνι του συρμού. Στεκόμαστε με τέτοιο τρόπο, ώστε το ποδήλατο να μην εμποδίζει την κίνηση των επιβατών. Μπαίνουμε στο βαγόνι από την τελευταία πόρτα, αφού πρώτα εξέλθουν οι επιβάτες από αυτό.
  6. Εντός του συρμού δεν τοποθετούμε το ποδήλατο σε σημεία που εμποδίζουν την κίνηση των επιβατών, όπως στους διαδρόμους ή τις πόρτες. Αν ο μόνος διαθέσιμος χώρος είναι κοντά στην πόρτα, αυτό σημαίνει ότι το βαγόνι είναι γεμάτο και καλύτερα να περιμένουμε τον επόμενο συρμό.
  7. Στεκόμαστε δίπλα στο ποδήλατό μας και βεβαιωνόμαστε ότι δεν εξέχουν αιχμηρές ή βρώμικες άκρες που μπορεί να τραυματίσουν ή να λερώσουν τους υπόλοιπους επιβάτες.
  8. Οι επιβάτες με ποδήλατα είμαστε οι ίδιοι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των ποδηλάτων μας και τα αντικείμενα πάνω σε αυτά. Το Μετρό της Αθήνας δεν είναι υπεύθυνο για οποιαδήποτε ζημιά ή απώλεια ποδηλάτου και δεν μπορεί να δεχτεί οποιαδήποτε είδους υπαιτιότητα για οποιαδήποτε ζημιά που μπορεί να προκληθεί από τη μεταφορά του ποδηλάτου σε τρίτα μέρη.
  9. Η πρόσβαση των ποδηλάτων στο μετρό μπορεί να απαγορευτεί κατά την κρίση των υπευθύνων του σταθμού για λόγους όπως: μεγάλη κίνηση επιβατικού κοινού, διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος ή άλλα περιστατικά που μπορεί να κριθεί ότι ίσως θέτουν σε κίνδυνο το επιβατικό κοινό.
  10. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και συγκεκριμένα υποχρεωτικής εκκένωσης του συρμού εντός της σήραγγας, ο επιβάτης που ταξιδεύει με ποδήλατο, υποχρεούται να το εγκαταλείψει στο βαγόνι, να αποχωρήσει πεζός και να ακολουθήσει τις οδηγίες του προσωπικού.

Ευγένεια + Κοινή λογική=Ασφάλεια. Ο σεβασμός προς τους συνεπιβάτες μας, αποτελεί τον πρώτο κανόνα για την αποφυγή προβλημάτων και τη δημιουργία ομαλών σχέσεων με τους υπόλοιπους επιβάτες του Μετρό.

Πηγή: http://www.athenstransport.gr