Σύμφωνα με μελέτη της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Public Health. Η συσχέτιση μεταξύ της τηλεόρασης και με την παιδική παχυσαρκία συνδέεται άμεσα με την έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις που διαφημίζουν ανθυγιεινά τρόφιμα.
Η μελέτη, που διενεργήθηκε από την Frederick J. Zimmerman και Janice F. Bell , είναι η πρώτη που κατηγοριοποιεί τα είδη των τηλεοπτικών εκπομπών που παρακολουθούν τα παιδιά έτσι ώστε να προσδιορίσει αν τα διαφορετικά είδη τηλεοπτικού περιεχομένου μπορεί να φέρουν διαφορετικά αποτελέσματα σε σχέση με την παχυσαρκία .
Οι ερευνητές συγκέντρωσαν στοιχεία από 3.563 παιδιά, σε ηλικίες από βρεφική έως 12 ετών το 1997. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα κατέγραφαν σε ημερολόγιο τις δραστηριότητες των παιδιών τους συμπεριλαμβάνοντας τις τηλεοπτικές εκπομπές που έβλεπαν σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν επίσης να αναφέρουν τη μορφή του τηλεοπτικού περιεχομένου, DVD ή βίντεο – και τις ονομασίες των προγραμμάτων παρακολούθησαν. Αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν για την ταξινόμηση τηλεθέασης είτε σε εκπαιδευτικό ή ψυχαγωγικό πρόγραμμα και να προσδιοριστεί εάν περιείχε ή όχι διαφήμιση ή η τοποθέτηση προϊόντων. Μια συνέχεια διεξήχθη το 2002 .
Η ανάλυση αφορούσε την καταγραφή της σωματικής δραστηριότητας των παιδιών, του φύλου, της ηλικίας, της φυλής / εθνικότητας, το δείκτη μάζας σώματος της μητέρας , την εκπαίδευση και την ώρα του ύπνου.
Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξε πως η προβολή περιεχομένου εμπορικού χαρακτήρα συσχετίστηκε σημαντικά με υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος, αν και η επίδραση ήταν ισχυρότερη για παιδιά μικρότερα των 7.
«Τα ίδια αποτελέσματα έδειξε η έρευνα ακόμα και σε παιδιά που το αρχικό τους βάρος ήταν φυσιολογικό. Υποδεικνύοντας ότι η συσχέτιση μεταξύ προβολής τηλεοπτικού υλικού με εμπορικό περιεχόμενο και παχυσαρκίας δεν προκύπτει μόνο ή κυρίως επειδή τα βαρύτερα παιδιά προτιμούν εμπορική τηλεόραση», δήλωσε ο Zimmerman, καθηγητής και πρόεδρος των υπηρεσιών υγείας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.
Προβολή χωρίς εμπορικό περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων DVD ή τηλεοπτικών προγραμμάτων εκπαιδευτικού χαρακτήρα, δεν είχε σημαντική συσχέτιση με την παχυσαρκία.
Πηγή: http://newsroom.ucla.edu/releases/it-s-not-how-much-tv-kids-watch-153255